ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ
ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΓΕΦΥΡΑ, ΧΩΡΙΣ ΦΩΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ. ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΟΧΗΜΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ, Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΟΔΗΓΟΥΣΕ ΥΠΟ ΜΕΘΗ 2,39 gr/l ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΠΛΩΜΑ. ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΠΑΙΤΙΟΤΗΤΑΣ 70% ΣΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΚΑΙ 30% ΣΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ ΙΧ.
(Αρ. 681Α ΚΠολΔ, 297, 298, 299, 330 εδ. β’, 346, 481 επ., 914, 926, 928, 932 ΑΚ, 2, 4, 9, 10 ν. ΓπΝ/1911, 6 παρ. 2 και 10 παρ.1 π.δ. 237/1986, 25 ν. 2496/1997, 70 και 908 παρ 1 ΚπολΔ).
Οδηγός νταλίκας, νύχτα, σε τμήμα ΕΟ Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, σε σημείο χωρίς τεχνητό φωτισμό, επάνω σε γέφυρα ακινητοποίησε για αδιευκρίνιστους λόγους το όχημα του στο μέσο περίπου του ρεύματος πορείας του, καταλαμβάνοντας το μεγαλύτερο μέρος της λωρίδας κυκλοφορίας, χωρίς φώτα και χωρίς να προβεί σε οποιαδήποτε επισήμανση του οχήματός του.
Οδηγός ΙΧ που ακολουθούσε (συγγενής των εντολέων μας), οδηγώντας IXE αυτοκίνητο χωρίς δίπλωμα, υπό την επήρεια οινοπνεύματος 2,39 gr/l, δεν αντελήφθη το σταθμευμένο φορτηγό και βρήκε ακαριαίο θάνατο αφού «σφηνώθηκε» κάτω από το ακινητοποιημένο φορτηγό.
Το πρωτόδικο δικαστήριο (Μ Πρ Πρέβεζας), απέδωσε ποσοστό υπαιτιότητας στον οδηγό της νταλίκας 60% και στον θανόντα 40%. και υποχρέωσε τους εναγόμενους στην καταβολή αποζημίωσης συνολικού ύψους 104.000,00 €.
Τόσο η αντίδικος ασφαλιστική εταιρία όσο και εμείς για λογαριασμό των εντολέων μας, συγγενών του θανόντος, ασκήσαμε αντίθετες εφέσεις ενώπιον του Εφετείου Ιωαννίνων. Το Εφετείο απέδωσε διαφορετικά την υπαιτιότητα, κρίνοντας συνυπαίτιο τον οδηγό της νταλίκας κατά 70% και τον συγγενή των εντολέων μας κατά 30%. Αύξησε δε την επιδικασθείσα αποζημίωση την οποία και τριπλασίασε.
Υπόθεση του προσωρινού αρχείου μας.