(Άρθρ 24 ν 3996/2011, Άρθρ 2 της 27397/122/19-8-2013 κοινής υπουργικής απόφασης, άρθρ. 16 Ν 2874/2000)
—–. . . —–
Με την υπ’ αριθμ. 2151/2017 (επταμελούς σύνθεσης) απόφαση του ΣτΕ επί προδικαστικού ζητήματος, κρίθηκε ότι κανένα έλλειμμα εξουσιοδότησης δεν υφίσταται στο άρθρο 1 της Φ11321/11115/802/2-6-2014 απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής, η οποία τυγχάνει ισχυρή και εφαρμοστέα.
Κρίθηκε επίσης ότι το ύψος του προστίμου των 10.549,44 € ανά αδήλωτο εργαζόμενο δεν αντίκειται στην αρχή της αναλογικότητας με την αιτιολογία της πάταξης και αυστηρού κολασμού για την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας.
Πλην όμως, το δελτίο που συντάσσεται για τον έλεγχο από το κλιμάκιο του ΣΕΠΕ, αποτελεί μεν ως δημόσιο έγγραφο, πλήρη απόδειξη για όσα βεβαιώνονται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα ότι έγιναν ενώπιόν τους, δεν παράγει πλήρη απόδειξη ως προς τα στοιχεία που τα ελεγκτικά όργανα πρέπει να ερευνήσουν αυτεπαγγέλτως, λόγω των καθηκόντων τους, για τα οποία επιτρέπεται ανταπόδειξη, όπως εν προκειμένω, ως προς την ιδιότητα του ευρισκόμενου προσώπου ως εργαζόμενου, κατά τον έλεγχο σε επιχείρηση, καθώς και την ειδικότητά του.
Εν προκειμένω, ο προσφεύγων επαγγελματίας, κατέθεσε προσφυγή προς το Διοικ Πρ Ιωαννίνων, στην οποία ισχυριζόταν, ότι το άτομο που βεβαιώθηκε από το κλιμάκιο του ΣΕΠΕ ότι ήταν εργαζόμενος, ουδέποτε απασχολήθηκε στην επιχείρησή του και τυχαία βρέθηκε στο συγκεκριμένο χώρο.
Το Διοικ Πρωτοδικείο, κάνοντας δεκτή την προσφυγή, ακύρωσε στο σύνολό της την πράξη επιβολής προστίμου 10.549, 44 €.
ΕΚΚΡΕΜΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗ
ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΑΣ